Our First Baby:

Lilypie First Birthday tickers

My birthday:

My hubby birthday:

How long we have been married:

Friday, July 27, 2012

Baju Raya

Puasa belum masuk seminggu anak aku da ada 3helai baju raya. Sumenya baju melayu..hohoho ala2 hang tuah la anak aku nie nnti..

Lagi sebulan..

Next month our little caliph 1 years old ready. Cepatnya masa berlalu.. Anakanda aku nie masih menyusu badan sepenuhnya. Alhamdulilla masih dikurniakan rezeki untuknya..

Dalam usia 11 bulan sekarang, anakanda ku baru mengeluarkan gigi, baru bole rasa dengan jari, kalau tengok macam tu belum nampak lagi.. kategori lambat jugak la anak aku nie..hihi

Apa lagi ek dia da pandai..emm.. dah pandai sebut dua tiga macam perkara jugak dan tutup suis lampu pun dah pandai..hehe

Wednesday, July 25, 2012

Ayam Golek

Ewah tajuk post tak menahan..hehe

But seriously aku dah pandai buat ayam golek!! haha

Bukan tu je, satay pun aku dah teror.. tapi satay goreng la..

Senang rupa2nya nak membuat dua benda nie..

Nanti dah pencen nak wat bisnes nie la..huhuhu..

Ayam golek pertama dari aku
Bahan2 nya

Untuk sekor ayam (lebih kurang 1.3kg)

Serai 8 btg (yang putih tumbuk, yang ijau potong kasar)

daun pandan (3 helai)

bawang merah 2 labu

bawang putih 3 ulas

halia 1 jari

*sume tumbuk

jintan manis dan ketumbar (blender jgn halus sangat)

Campur sume2 tu dalam satu bekas..

tambahkan garam, gula, ajinamoto, gula merah, gula putih, lada putih dan serbuk kunyit..

campur jugak dengan batang serai ngan daun pandan (daun pandan pun potong selebar dua jari)

masukkan dalam ayam.. kaki dia naikkan dan silang tuk tutup lubang..

ktaorg wat cmtu sbb xde dawai.. ok lah pulak.. juz xnak kasi bahan tu keluar je kan..

Perap hampir 24 jam.. (lepas berbuka ari senin, selasa petang baru bakar)

Bakar suhu 200'C selama 1Jam 30Mnt