Our First Baby:

Lilypie First Birthday tickers

My birthday:

My hubby birthday:

How long we have been married:

  • Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, March 6, 2012

Bengang

Bengang betul aku malam tadi. Sumenya bermula dari blackout kat taman kami. Satu taman berhelap dari pukul 6 petang. Lepas da tunggu sekejap tapi letrik masih belum pulih dan faqih pun da merengek kepanasan, kami pun buat keputusan tuk tido kat umah mertuaku.

Dah dapat tempat yang best faqih pun tido la ikut waktu biasa dia. Lepas tu dalam kul 10 dia terbangun. Sebabnya bising bunyi tv terpasang kuat macam takde baby tido kat umah tu. Malas la aku nak bising kan, agipun sedar diri kami menumpang kat umah tu malam nie.

Memula dorang amik faqih tuk memain ngan dia. Aku pulak sebab mata dah mengantuk orang da amik anak ingat nak tido la kejap. Tak sedar terlelap berejam, sedar2 jek tengok rumah senyap sunyi, cari faqih pulak takde.

Pastu ce jengah dalam bilik mertua aku yang pintunya tak pernah bertutup. Tengok2 tergolek anak aku atas katil ngan nenek dia. Atuk dia pulak tergolek kat bawah. Akupun amik la si faqih.

Menyesalnya aku tido kat sini malam nie. Aku tak rela anak aku tido ngan dorang. Rasa macam aku nie cuai sangat. Anak sorang pun orang boleh amik sesuka ati lagi. Rasanya sekejap je aku terlalai dengan tertidur. Tak bole ke masa faqih merengek nak tido tu kejutkan aku cakap faqih nak tido. Nie tak amik kesempatan nak tido ngan cucu.

Dah lama da dorang nak amik faqih tido ngan dorang. Aku tak kasik. Sebabnya bukan aku kedekut, tapi aku tahu hukumnya lalai tanggungjawab pada anak. Esok2 faqih da besar dia akan query nape biarkan dia tido ngan nenek, ibu ada nape dia tak tido dengan ibu.

Pagi tadi da tak tahan, aku cakap jugak dengan keduanya. Tu pun lepas atuk faqih macam perli2 aku ada orang curi faqih dalam bilik. Bukan curi aku cakap, tapi aku tak nak lalai dalam tanggungjawab besarkan faqih. Taknak faqih besar nanti query aku nape biarkan dia tido ngan nenek, mana ibu masa tu, bersuka ria??!!

No comments:

Post a Comment