Our First Baby:

Lilypie First Birthday tickers

My birthday:

My hubby birthday:

How long we have been married:

  • Daisypath Anniversary tickers

Friday, April 27, 2012

BS Cuti

Seminggu minggu lepas my mil merangkap babysitter aku cuti. Mereka ke Baling melawat anak mereka yang ditugaskan kat sana. Jadi seminggu tu la aku kena cari orang untuk jaga anak aku semasa ketiadaan dorang.

Alhamdulillah dengan hanya sekali call, my mum sudi jaga anak aku buat sementara tu. Jadi pada 17 April bermula la tugas sementara my mum menjaga anak aku. Risau jugak memikirkan penerimaan faqih terhadap orang baru yang menjaganya nie, sebab faqih nie ada stranger anxiety.

Aritu memang aku tak senang duduk la kat opis, sekejap2 tipon my mum menanya keadaan anak. Tipon pertama tengah makan, kedua tengah tido, pastu tengahari aku balik. Petang pun sama, kali pertama call tengah tido, kali kedua tengah main ngan ayah dia. So, dalam cuak2 tu berjaya jugak la my mum jaga faqih dengan jayanya. Jaya yang bermakna jaga faqih tanpa ada tangisan berianya.

Hari kedua pun sama, sampaila hari ke-4, maka tamat la suda PERKHIDMATAN my mum menjaga cucunya..hehe..

UPAH?? hehe.. walaupun tidak meminta, kami bagi jugakla sebab suda niat begitu. Selain handbag, radio n jam tangan ada juga 4 keping 50 hinggit tuk kegunaan my mum di kampung nanti. Hope dia gembira n dari perbualan telefon kami selepas my mum tiba di kampung macam dia seronok menjaga faqih n siap offer kalau takde orang jaga lagi kemudian hari juz call dia. THANK YOU MA.


My mum and Aleesa my niece

No comments:

Post a Comment