Our First Baby:

Lilypie First Birthday tickers

My birthday:

My hubby birthday:

How long we have been married:

  • Daisypath Anniversary tickers

Friday, March 15, 2013

Budak nie??

Budak yang aku nak ceritakan nie bukan budak lagipun. Dah jadi anak dara dah. Umo 20an.

Budak nie perangai dia pelik sikit. Dia kalau dah baik ngan orang tu, dia sanggup berhabis untuk orang tu. Tak kisah la dari segi masa ke, wang ke, dan apa2 saje la. Baik budaknya, senang nak minta tolong apa2. Masa aku pregnant dulu, dia yang tolong hantarkan ke Hospital Melaka sebab masa tu aku kena attack headache kat opis. Nak bawak kete memang tak larat. Suami aku pulak masa tu ada camping kat johor. Jadi aku memang terhutang budi dengan dia. Baru2 nie pun masa tayar kete aku pancit, dia yang tolong hantarkan ke rumah sementara nak tunggu suami aku datang tukar tayar.

Ok, let's go back pada topik asal entry kali nie. Sekarang nie memang tengah baik dengan aku, dan memang dari dulu pun, cuma kali nie macam ngam la. Tapi dalam masa yang sama dia tengah baik gile pula dengan budak sorang nie. Memang dia jaga mbetul la budak nie. Kalau budak nie ada kat opis memang kejap2 je dia ilang. Kalau pagi bagi sarapan, tengahari pulak sediakan lunch. Tapi secara sorok2 yea. Sebab cerita dorang memang hot aje kat sini. Aku je malas amek port.

Lepas tu pulak, yang buatkan aku sedikit panas nie kalau budak tu cuti dia pun heboh nak cuti, kang balik awal la, half day la, malah kalu amek satu ari el pun penah la. Dah banyak kali kot. Dan benda nie akan jadi masalah pada aku bila si keling tu xleh time apa yang dia buat. Kat depan budak nie kemain dia hangguk, kat belakang pulak cite macam2. Performance down la, Got no work la, I give u much la, dan banyak lagi la. Aku pun dah lupa, memang sengaja lupakan, wat sakit ati je ingatkan.

Aku nak tego budak nie tapi tak tau cara. Budak nie kalau salah tego lain macam penerimaan dia. Aku cuma kesiankan dia, takut diguna2kan oleh orang tu :(

No comments:

Post a Comment