Our First Baby:

Lilypie First Birthday tickers

My birthday:

My hubby birthday:

How long we have been married:

  • Daisypath Anniversary tickers

Monday, July 5, 2010

Last day and result..

Arini hari last untuk first induction, dan mengikut 'sifu' juga kena teruskan pemakanan sebegini sehinggalah berat kita tinggal 3-5kg lagi untuk ke berat ideal..Insyaallah kami continue lebih2 agi suamiku kerana dia makin bersemangat selepas penurunan 8kg dalam dua minggu ini..KEEP IT UP yea sayang..

Tu result untuk suamiku, untuk aku?! hehe..seganlah nak announce..tapi aku beranikan jugaklah announce kat sini..nie kan cam diari aku, so suka ati akulah nak tulus pape pong walaupun berita tu tak mengembirakan..dan lebih2 lagi ini merupakan salah satu rona roni perjalanan hidup aku..

So, dengan bangganya..hahaha, selepas 2 minggu berat aku turun sebanyak 4kg..Dan aku jugak tau kenapa result aku tak segah suamiku dan orang2 berjaya yang lain..Nie sebab2nya..

1) Aku amik terlebih karbohidrat, walaupun aku tak amik nasi, mee, meehun dan sekeluarga dengannya, tapi aku suka sangat makan pisang goreng dan karipap walau hanya seketul..So bukan hanya karbohidrat yang aku amik dalam goreng pisang dan karipap tu malahan lam kueh kan ada gula dan pisang pulak manis jugak..tu la penyebab pertamanya..

2) Aku takleh tinggal buah lebih2 agi buah mempelam@pauh..sangat suka buah2 nieh..dan jugak masa induction nie aku bedal sebiji durian pada waktu malam tanpa pengetahuan suamiku..kalau dia tahu mampuss aku, sure dia suh cancell diet nieh..

Tu je la kelemahan dalam 2weeks induction nieh..So mulai dari ari kelimabelas sehingga la kehari yang aku sendiri pun tak tau lagi..inilah menu kami sehari-hari..CUBA ELAKKAN KARBOHIDRAT..tapi bukan BUAH..hehe..

No comments:

Post a Comment